GEM Emakumeen Ekintzailetza Txostenaren aurkezpena Coca Cola Emakumeen GIRAren barruan

Gaur GEM Emakumeen Ekintzailetza Txostenaren aurkezpena partekatu dugu, GIRA Mujeres Coca Colaren eta Ekintzailetzaren Euskal Behatokiaren eskutik.
Cocacola Emakumeen Birak, 2016. urteaz geroztik, 18 eta 60 urte bitarteko hiri eta landa inguruneetako Espainia osoko emakumeak trebatzea eta gaitzea du helburu, beren erkidegoak eraldatzen eta garatzen laguntzen duten eragile ekonomiko gisa. Prestakuntza eta laguntza eskaintzen zaie, gizarte-ekintzailetzan aurrera egiten laguntzeko.
Bestalde, Ekintzailetzaren Euskal Behatokia Euskal Autonomia Erkidegoan ekintzailetzaren kontzeptuari buruzko datuak neurtzeko eta interpretatzeko tresna bat da, eta, gainera, erreferentzia izan nahi du ekintzaileentzat eta, oro har, publikoarentzat interesgarriak diren gaiak aurkitzeko, eremu horri buruz informatzeko, bai politika publikoak diseinatzen dituztenen ikuspegitik, bai gizarte-interesetik.
María Saiz Behatokiko zuzendariak ekintzailetzari buruzko datuak eman dizkigu, bai estatuan, bai Euskadin.
Puntu aipagarrienak hauek izan dira:
• Euskadiko emakumeen ekintzailetza-tasa % 5ekoa da, eta gizonena, berriz, % 5,5ekoa.
• Emakumeek gero eta pisu handiagoa dute ekintzailetza-prozesuan, eta funtsezko pieza bihurtzen dira aurrerapen ekonomikorako.
• Porrotaren beldurra ekintzailetzaren galga indartsua da.
• Ekintzailetza-prozesuko genero-arrakala murriztu egin da urteetan zehar: emakumeak geratu egiten dira, eta beren enpresak sendotzeko prozesuan sartzen dira.
• Beharrezkoa da ekintzailetzako erreferenteak hezkuntza goiztiarrenetik erakustea.
Gainera, covid-19 pandemiaren agerpenak eragin negatibo kuantifikagarria izan du emakumeen ekintzailetzan 2020tik aurrera. Gure gizartearen eta ekonomiaren flotazio-lerroan bete-betean eman zuten pandemiaren ondorioek arrastoa utzi dute, eta ekintzailetza berriro jarri dute kasu askotan bizimodua ateratzeko modu gisa, aberastasuna sortzea eta munduan ezberdintasun bat markatzea bezalako motibazioak bilatu beharrean.
Ikasgeletan txikitatik emakume erreferenteen ikusgarritasuna sustatzearen garrantzia nabarmendu da, beren burua begiratzeko ispiluak direlako, haurtzarotik kultura ekintzailea sortzen laguntzen dutelako, ekintzailetza, batez ere, bizitzaren aurreko jarrera delako.
Emakumeak historia ofizialetik baztertuak izan dira, eta errekuperazio-prozesu bat egin behar dugu eta geure burua berrinterpretatu, orain arte ikasitakoa zalantzan jarriz eta datu eta kategoria berriak sartuz.
Ampeatik hainbat ekimen garatzen ari gara emakumeen ekintzailetza sustatzeko eta gizartera hurbiltzeko, zehazki, neskatoei eta gazteei. Emakume ekintzaileak ikasgeletara, LHko graduetara eta unibertsitateko azken ikasturteetara hurbiltzen ditugu, neskek eta neskek horiek inspiratuko dituzten erreferente ekintzaileak izan ditzaten, eta etorkizuneko aukera on batekin ekintzailetza aintzat hartzera animatzeko.
Comparte |
También te puede interesar:
entradas relacionadas

Laia Talks eta Lucia Abandoren lehen atala hemen da
Lucia Abandorekin benetako elkarrizketa, Arabako Errioxako enologo gaztea, tradizioa, berrikuntza eta erresilientzia uztartzen dituena Laia Talksen lehen atalean.

AMPEAk “Feminizazioa eta Berdintasuna Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialean” proiektuaren 2. jardunaldian parte hartu du
AMPEAk aurrera egiten jarraitzen du berdintasunezko gizarte baterantz, baita Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialaren barruan ere.

Zuzendaritza Berdinzaleago batekin konprometituak
Akordio estrategiko bat emakumeen lidergoa indartzeko eta benetako berdintasuna sustatzeko euskal enpresen esparruan