Emakumearen talentua Araban: Jaione Prado López de Larrinazar

Jaione Prado López de Larrinazarrek UPV/EHUn Ingeniaritza Mekanikoa ikasi zuen eta, ondoren, PRLen master bat San Pablo CEUn. 39 urterekin, emakume hau ekintzailea eta moda Exclusivo´s en kudeatzailea da 2014tik.
Jaione, zergatik erabaki zenuen zure ibilbidea modaren norabidera bideratzea?
Ni beti izan naiz pertsona proaktiboa, erronkak gustuko dituena eta bide berriak ireki nahi dituena. Hau arraroa da, familiako lehen autonomoa bainaiz, baina oso pertsona urduria naiz eta oraintxe bertan hainbat proiektu ditut buruan.
Ingeniaritza mekanikoa amaitu eta eraikuntzan lan egin ondoren, aurrera egin dut salmenten eta bezeroarentzako arretaren munduan. Oso zorrotza izan nintzen beti neure buruarekin, neure nagusia izan nintekeela konturatu nintzen arte. Eta esan eta egin! Lau hilabetetan proiektu etereoa hasi nuen nora eraman behar nuen jakin gabe. Baina azkenean modak ni aurkitu ninduen.
Zergatik ehungintza? Zerk erakartzen zaitu harengandik?
Beti pentsatu izan dut Gasteizko patroi klasikoetatik ezberdina zela janzteko estiloa. Gasteiztik kanpo erosi dut, ez nuelako nahi nuena aurkitzen.
Beraz, merkatu-azterketa bat egin nuen, nire ideiaren finantza-bideragarritasuna aztertu nuen, kaleari ostikoa eman nion lokalak eta alokairuak aztertuz, eta, azkenean, guztia kristalizatu zuen Exclusivos proiektu honetan.
Izugarri gustatzen zait joeren analisi ekonomikoa eta estatistikoa egitea, hornitzaileekin lan egitea, desfileak antolatzea.
«Ekitea» hitza gero eta modan dago. Baina, zure kasuan, zer esan nahi du ekintzaile izateak?
Ekintzailea izatea premia bat da, eta emakumea bada, gehiago. Ikastetxe guztietan egon beharko litzateke ikasgai bat ekintzailetzari eta enplegua eta aberastasuna sortzen dugun pertsonei balioa emateko. Lastima da gure gizartean ekintzaileak iraintzea, beste herrialde batzuetan idolatra, fitxa eta sustatzaile diren bitartean. Nahiago nuke Folorunsho Alakija edo Caterina Fake asko izango bagenitu hemen. 347, 115A edo 303 bat zer den jakiteak askoz enpatikoagoa egingo luke gure gizartea.
Enplegu-sisteman mugitzen gara, eta gero eta emakume gehiagok hartzen dugu lidergo-rola, gure ideien alde eginez. Kristalezko sabaia apurtu nahi dugu, eta urte gutxiren buruan behin betiko hautsiko dugu. Hori da ekintzailea izatea, nora iritsi nahi duzun jakitea, ideia baten alde egitea eta zure helburuaren alde egitea.
Nola hasten da hutsetik? Zein dira lehenengo urratsak?
Lehenengo urratsa aurretiko prestakuntza bat da, izapide burokratiko ugariak ezagutzeko, kudeaketa ekonomiko baten jardunbide egokiak ikasteko eta beste autonomo batzuen esperientziak entzuteko. AMPEA bide ona da.
Aurreko urrats horien ondoren, merkatu-azterketa bat egin behar da, ideiaren bideragarritasuna ikusteko. Azkenean jakingo dugu zenbat ordu eta diru beharko ditugun errentagarria izan dadin, eta gure etorkizuneko bizimodua.
Zergatik erabakitzen duzu zure nagusi izatea? Alde onak edo txarrak handiagoak dira?
Alde onak eta txarrak oso argiak dira: zure ondarea arriskuan jartzea, porrotaren beldurra eta zure diruak arriskatzea zer den ez dakiten pertsonen esamesak eta aholkuak. Aldiz, zure erabakiak hartzeko eta nora eta nola iritsi nahi duzun erabakitzeko askatasuna zoragarria da.
Lastima da ekintzailetza-politika eta autonomo-kuota hain oldarkorrak izatea Portugalgo, Erresuma Batuko edo Alemaniako gure lankideen aurrean.
Jaione, ekintzaile izan nahi duen emakume batek aholkua eskatzen badizu, zer esango zenioke?
Pozten naiz zu entzuteaz eta aholkatzeaz. Egunetik egunera gehiago izatea nahi nuke. Hainbeste urteren ondoren, badut eskarmentua argi eta garbi esateko zein akats eta asmakizun egin ditudan.
Hornitzaileek eta bezeroek nire buruzagiari buruz galdetzea urteetan jasan ondoren, uste dut emakumea proposatzen dena egiteko gai dela irudikatzeko borrokatu behar dela.
Zerk egiten du Exclusivos eta beste arropa denda batzuk desberdin?
Exclusivo´s Moda n arretaren eta aniztasunaren arabera bereizten gara. Gure lana aholkuak ematea da, eta bezeroek benetan zer nahi duten erabakitzea. Jantziak: kasualitate dotorea, gazte jantziak eta lowcost andregai soinekoak. Gainera, gehiengoarengandik bereizten gara gure tailuen mailan, benetan 36 eta 48 urte artean hartzen ditugulako.
Gainera, ByJaionePrado izeneko arropa-marka bat garatzen ari naiz, kamiseta eta jertse pertsonalizatuak eta eskuz margotuak kustomizatzen (oraingoz, hori baino ez).
Zein izan zen zure hasierako salmenta-estrategiarik garrantzitsuena?
Arreta ona. Produkturik onena izan arren, bezeroek behar dutena entzuten ez baduzu, ez dago zer eginik. Urte asko eman ditut sektorean, eta eskerrak eman nahi dizkiet nire ohiko bezeroei eta nire Exclusivoak beren kontaktuei gomendatu dizkieten preskriptore guztiei.
Ziklo berri baten aurrean gaude, modaren industria honetan aldaketa bat gertatzen ari da, non emakumeek ikusgarritasun eta aintzatespen handiagoa aldarrikatzen duten. Uste duzu lortzen ari dela?
Zoritxarrez, ez. Gizonak diseinatzailea eta/edo nagusia eta emakume saltzailea izan behar zuen tradizio batetik gatoz. Horri gehitu behar diogu markek beren tailu politikarekin eskaintzen duten falazia, emakumeei pentsaraziz 38 neurri bakarra dela. Lan asko dugu egiteko klixe horiek apurtzeko, nahiz eta pixkanaka-pixkanaka batzuk lanean ari garen erakusteko garrantzitsuena ondo sentitzea eta dotore joatea dela, eta ez etiketan daramazun zenbakia. Nire desfileetan 36. tailatik 48. tailara bitarteko modeloak bistaratzen dira. Talka egiten du, baina nire bizitza filosofia da. Denok dugu dotoreak eta ederrak izateko eskubidea.
Eta, zure ustez, emakumeei eta gizonei zuzendutako jantzietan estereotipo nabarmena dago oraindik?
Nik uste dut aldea dagoela gizonentzako eta emakumeentzako jantzietan, nahiz eta gero eta txikiagoa den. Baina ez da hori gehien kezkatzen nauen estereotipoa, adinena baizik. Egunero aurkitzen ditut adin guztietako emakumeak, jantzi bat ikustean lehenik eta behin adin tarte batean sailkatzen dutenak, eta nahiz eta beren neurria izan eta estilo horrekin oso ederrak izan daitezkeen, gizarteak edo beren iritziak estiloa aldatzera edo, behintzat, probatzera ausartzen ez diren bezala.
Nik, Exclusivo´s en, ez dut uste estereotiporik dagoenik, ez emakumezkoa, ez gizonezkoa, ez adin batekoa. Ondo iruditzen zaiguna eraman behar dugu, ikusgarriak eta eroso sentiarazten gaituena.
Amaitzeko, Jaione, neska edo gazte guztiei esango zenieke beren etorkizuna ehungintzan eta modan ikusten dutela.
Mundu zirraragarria da, enigmatikoa eta askorentzat etorkizuna duena. Joeretan prestatu behar dira, baina baita marketinaren alderdietan ere, azterlan ekonomiko-finantzarioekin batera. Influencers mundua ez da erreala, marketin hutsa. Ikasi atzealdea eta modaren munduan bizi eta zoriontsu izan ahal izango zara.
BAT EGIN AMPEAREN ARABAKO EMAKUMEEN TALENTUAREKIN
Comparte |
También te puede interesar:
entradas relacionadas

Laia Talks eta Lucia Abandoren lehen atala hemen da
Lucia Abandorekin benetako elkarrizketa, Arabako Errioxako enologo gaztea, tradizioa, berrikuntza eta erresilientzia uztartzen dituena Laia Talksen lehen atalean.

AMPEAk “Feminizazioa eta Berdintasuna Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialean” proiektuaren 2. jardunaldian parte hartu du
AMPEAk aurrera egiten jarraitzen du berdintasunezko gizarte baterantz, baita Euskadiko Hirugarren Sektore Sozialaren barruan ere.

Zuzendaritza Berdinzaleago batekin konprometituak
Akordio estrategiko bat emakumeen lidergoa indartzeko eta benetako berdintasuna sustatzeko euskal enpresen esparruan