Bidezko etorkizuna bermatuz, 4. GJHaren bidez
 
															AMPEAn, uste dugu hezkuntza dela etorkizun bidezkoagoa eta bidezkoagoa eraikitzeko gakoa. Garapen Jasangarriko 4. Helburuak (4. GJH) pertsona guztiek, genero-bereizketarik gabe, kalitatezko hezkuntza jasotzeko aukera izatea bermatzea du xede. Hala ere, gaur egungo errealitatean oraindik ere desberdintasun handiak daude, eta neskak eta emakumeak dira hezkuntza eskuratzeari dagokionez kaltetuenak.
🔍Gogoeta egitera gonbidatzen gaituzten funtsezko datu batzuk:
- Mundu osoko 129 milioi neska oraindik ez dira eskolara joaten. Horietatik 32 milioi lehen hezkuntzan daude eta 97 milioi bigarren hezkuntzan.
- Saharaz azpiko Afrikan, 10 neskatatik 4k ez dute lehen mailako eskola osatzen, emakumeen eskola-bazterketaren tasa handienetako bat.
- Mundu mailan, herrialdeen % 66k bakarrik lortu dute genero-parekotasuna lehen hezkuntzan, eta ehunekoa are txikiagoa da bigarren hezkuntzan eta goi-mailako hezkuntzan.
- Familia pobreetako neskek, batez ere landa-eremuetan, eskola uzteko arrisku handiagoa dute, etxeko lanak edo haurren ezkontzak lehenesten dituzten baliabide eta gizarte-arau faltagatik.
- Alfabetatze-tasek ere genero-desberdintasun handia erakusten dute: 773 milioi heldu analfabetoetatik bi heren emakumeak dira.
📈Emakumeak heztearen eragin positiboa:
- Bigarren hezkuntzako urte gehigarri bakoitzak emakume baten diru-sarrerak % 20 handitu ditzake.
- Hezitako emakumeek aukera gehiago dituzte politikan parte hartzeko eta beren komunitateetan erabakiak hartzeko.
- Haurren heriotza-tasa % 50 murrizten da amek bigarren hezkuntzarako sarbidea dutenean.
4. GJHren helburua ez da hezkuntzaren kalitatea hobetzea soilik, baita genero-arrakalak ixtea eta pertsona guztientzat bidezko aukerak eskaintzea ere. Konpromisoa hartzen dugu helburu hori lortzeko lanean jarraitzeko eta milioika emakume eta neskatori bizitza duina, autonomoa eta ahaldundua lortzeko bidean laguntzeko.
Comparte |
También te puede interesar:
entradas relacionadas

Talentua, zientzia eta lidergoa: osasunaren norabidea markatzen duten emakumeak
Lidergoari, kudeaketari eta osasunari buruzko elkarrizketa, emakumeen talentuak osasun- eta zientzia-sistemaren eraldaketan duen eragina agerian uzten duena.

María Jesús Gavela, Arabako industriaren egokitzapen, lidergo eta ikuspegiaren adibidea
Etengabe aldatzen ari den sektore batean bere burua berrasmatzen jakin duen emakume baten istorioa ezagutzen du.

Emakumeen talentuari buruzko elkarrizketak Aurkezten du: “Ikuspegi Parteaktuak: Emakumeak Medikuntzan eta Ikerketan”
Emakumeen lidergoa zientziaren eta osasun-arretaren abangoardian.
 
								