Emakumeen talentua Araban: Idoia Martín Gil

'Ekiteko Story Telling on bat behar da. Benetan, zer egiten ari zaren eta zergatik egiten ari zaren dakizunean, pertsonengana iritsi ahal izango zara ondoen.'

 

Idoia Martín Gilek 26 urte ditu eta gaur egun LILROUSSEko CEOa da.

Duela bi urte, pandemia betean, bere lana utzi eta aurrezki guztiak berarentzat eta pertsona askorentzat oso berezia den proiektu batean inbertitzea erabaki zuen. Horrekin, gainera, bere ametsetako bat beteko zuen, bere arropa eta osagarrien sinadura propioa izatea.

 

Kaixo Idoia, zer esango diguzu zutaz?

Ezagutzen nauenak badaki txikitatik gustatu zaidala diseinua. Bizitzaren gorabeherengatik, ezin izan nuen aztertu, ezta horretan jardun ere. Baina Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzan graduatu ahal izan nintzen. Hasieran ez zitzaidan gustatzen, baina gaur egun eskertzen dut. Ikasi nuen bitartean lan egin nuen eta pixkanaka moda diseinu, patroi, argazki eta osagarriei buruzko ikastaroak egin ahal izan nituen. Gaur egun arte, ikastaro horien guztien artean, moda-diseinuko goi-mailako gradua eta Coolhunting-eko masterra ditut.

Oraindik asko dut ikasteko eta denok dakigu enpresa baten kudeaketa ez dela batere erraza. Baina egunero borrokatzen naiz eraikitzen ari naizen guztiari eusteko eta eraikitzeko geratzen zaidan guztiari eusteko. Lan asko egiten dut eta asko ahalegintzen naiz proiektu honen alde, eta badakit proposatu bezain urrun iritsiko dela!

 

Nola jaio zen LilRousse eta zein da bere publikoa?

LILROUSSE nire esperientziatik sortu da. Nire bizitzako urte asko igaro ditut gaur egungo dendetan dauden tailu eta diseinu barietate urria pairatzen. Gertaera berezi bat izaten nuen bakoitzean sufritu dut, ez bainuen eroso sentitzen nintzen eta nire adinarekin bat zetorren arroparik aurkitzen.

Agian, hazten zoazenean, zeure burua errespetatzen eta gauzak lasaiago eta beste modu batera aztertzen ikasteko gaitasuna duzu. Baina 16 edo 18 urte dituzunean, uste duzun gauza bakarra da ahatetxo itsusia zarela, araudirik ez izatearen errua zurea dela eta hobe dela kalera ez ateratzea. Gogorra da esatea, baina egia da moda gure nortasunaren parte dela, eta ez soilik arropa. Modak psikologikoki eragiten die pertsonei (batez ere gazteei), eta obsesio oso larri bat eragin dezaket, tristeki gaixotasun oso gogorretan amaitzen dena pertsona batzuengan, hala nola, AKT.

Horrela, ondoen ematen zitzaidan lekutik eskua sartzea erabaki nuen, eta LILROUSSErekin ekin nion lanari.

Gaur egun ehungintzak baztertuak sentitzen jarraitzen duten kolektibo guztien integrazioan oinarritutako proiektua da, ahaztu gabe edonork izan behar duela markako edozein artikulu janzteko gai. Produktuak eskuz egiten ditut nik ekoizpen-prozesu osoan zehar (patroiak, ebaketa, jantzigintza, etab.), eta horrek aukera ematen dit salgai jartzen diren diseinuak edonori (altua, baxua, mehea, lodia, beso luzeduna, bizkar zabalekoa edo zabalekoa) egokitzeko. Ondorioz, ez dago ez tailurik, ez genero-bereizketarik (arropa eta unisex osagarriak), ez etiketarik.

Egia da diseinuak publiko gazte bati zuzenduta daudela. Edo, gutxienez, nire bezero nagusiak dira, batez ere arropa. Baina uste dut adinak ere ez lukeela ezaugarri kualitatibo erabakigarria izan behar janzteko orduan, eta, beraz, ez dut oso kontuan hartzen adinaren gaia.

 

Zerk bultzatu zintuen modaren munduan ekitera?

Lehen esan dudan bezala, beti izan naiz modaren zale amorratua. Eta txikitatik gustatu zait gaiarekin zerikusia zuen guztia. Gainera, nire ama ere mundu horretakoa izan zen, eta nik uste dut gauza asko datozkidala bertatik jajajaj.

 

Zer da zure bilduman islatzea gustatzen zaizuna?

Dibertimendua islatzea gustatzen zait. Uste dut horrela defini nezakeela. Izan ere, nire bildumei begiratu bat ematen badiet, kolore asko dute, pieza arraroak daude, barietatea dago, Ez dakit, pieza guztiak bereziak izan daitezen edo nolabaiteko balioa izan dezaten saiatzen naiz.

 

Duela gutxi arte, top baten gorputza izan behar zuela ulertzen zen eredu zehatz bat zegoen, eta irudi horrek agindu du industrian hamarkada askotan. Modaren munduan inklusioaz eta aniztasunaz hitz egin dezakegu?

Patroi hori gaur egun ere badago, enpresa gehienek gaur egun egiten dituzten jantzien % 80k neurri horiek baitituzte.

Nire ikuspuntutik, inklusioa badago eta ez dago aniztasunik. Eta horrek esan nahi du sinadura askok nahi duten gauza bakarra pertsonekin ondo geratzea dela.

Hobeto azaldu nahi dut neure burua, dena modaren ikuspegitik. Inklusioa eta integrazioa ez dira gauza bera. Inklusioaren oinarria da bildumako zenbait jantzi kanpoko kolektibo bati egokitzea (hau da, sartuta sentitzen ez denari), modan integratuta senti dadin. Hau da enpresa askok egiten dutena, arropa batzuk hartu eta XL, XXL neurri batera egokitzen dituzte, eta “curve” sekzio bat sortzen dute. Baina errealitatea da bere ekoizpenaren zati txiki bat dela. Hori dela eta, azkenean ez dago askotariko jantzirik.

Integrazioa talde guztiak bildumetan BERDINTASUNARENGATIK sartzean oinarritzen da. Hau da, jantzi GUZTIAK gorputz guztietara egokitu daitezke. Orduan dago aniztasuna, eta pertsona guztiak kontuan hartzeaz hitz egin daiteke. LILROUSSEn, adibidez, kolektibo guztien integrazioa defendatzen dugu zero minututik aurrera. Izan ere, edozein pertsonak gure bildumen edozein jantzi edo osagarri jantzi ahal izatea da gure asmoa.

Eta, nire ustez, gizarte honek integrazioa behar du, ez inklusioa.

 

Zure webgunean modaren industria berri bati buruz hitz egiten diguzu, arauz kanpo. Zein da LilRousseren filosofia zentzu horretan?

Markaren balioak pertsonengan zentratzen dira; ez dago tailurik, ez dago etiketarik, ez dago generoa identifikatzeko sekziorik, ezta gorputz-formarik ere, eta, garrantzitsua den zerbait ere, ez dago gainpreziorik, eskuz eta neurrira egindako produktua delako.

 

Zein izan da zure negozioa hazteko erronkarik handiena edo gehien kostatu zaizuna?

Jajajaja diruak ez du gezurrik esango, gauza asko ordaindu behar dira eta ekitea benetan garestia da. Ez nuen kanpoko finantzaketarik izan nahi, beldur handia ematen zidalako; beraz, askotan pentsatu izan dut ezin izango nuela proiektuarekin jarraitu. Gainera, laguntza asko daude, baina eskakizun asko dituzte eskaerek, eta horietako asko ez datoz bat nire proiektuarekin; gaur egun, oraindik ezin dut bat eskuratu. Baina zorionez beti daude alternatibak eta gauzak aurrera egiteko.

Bestalde, ekiten diozun lehen aldian ez duzu ideiarik ere aireak nondik ematen dizun. Zorionez, zuei eta zuen orientazioari esker, izapideak egitea lortu nuen, eta enpresaren hainbat esparrutarako behar nituen baldintza guztiak jakitea.

Era berean, oso lagungarria izan da graduarekin eta masterrarekin trebatzen joatea, aldez aurreko ezagutzak nituelako, baina ez ziren nahikoak.

Ezagutarazi? Beno, proiektu guztietan bezala, kosta egiten da. Baina marketin-estrategia ona izan behar dugu.

 

Zer esango zenuke ezin dela falta ekintzailetza batean arrakasta izateko?

Ekiteko Story Telling on bat behar da. Benetan, zer egiten ari zaren eta zergatik egiten ari zaren dakizunean, pertsonengana iritsi ahal izango zara ondoen. Zurekin identifikatuta sentituko direlako, egiten duzuna zergatik egiten duzun ulertuko dutelako eta produktu batean emozioak sartzen dituzulako, bizitza propiorik ez duen zerbait. Gainera, mezu sozial edo antzekoren bat duen proiektu bati ekitea askoz ere politagoa da.

 
Beraiek erosten dute, baina beraiek diseinatzen dute. Oraindik ere ba al dago genero-arrakala hori modaren munduan?

Baietz uste dut.

Ez da lehen bezain gehiegizkoa, baina, oro har, arrakasta-sinadurak gizonek sortu zituzten eta gizonei heredatu zaizkie. Izan ere, sinadura handi baten tronua emakume batek eskuratu duenean, mundu guztiak pentsatu du kargatu egingo ziola. Inoiz ulertuko ez dudan zerbait da.

Baina, zorionez, gero eta enpresa gehiago daude emakumeek sortuak eta munduan arrakasta handia izatera iristen direnak.

 

Azkenik, Idoiak, zer aholku emango zenioke sektore honetan hasi nahi duen emakume bati?

Aholku bat baino gehiago, eskaera bat egingo nioke; milioika sinadura berri daude, gizartean hain txertatuta dauden edertasun-kanon klasikoekin jarraitzen dutenak. Ez da ezer kostatzen integrazioaren alde egitea, pertsona guztiek edozein lekutan erosteko ahalmena izan dezaten. Integrazioa duten marka gehiago behar ditugu, behingoz sektorean benetan aniztasuna egon dadin, eta inor bere itxura fisikoagatik baztertuta senti ez dadin.

Neurrira egindako arropa ez bada ere, produktuen artean tamaina oso zabala egotea, mesedez.

BAT EGIN AMPEAREN ARABAKO EMAKUMEEN TALENTUAREKIN

 

Comparte |

WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

También te puede interesar:

entradas relacionadas

Emakumeen Talentuaren Sariak 2022

Lidergo-postuetan dauden emakumeen profilak nabarmentzea eta ezagutaraztea, haien ibilbide eta ekimen profesionala ikusaraztea eta balioestea, eta, horrela, etorkizuneko belaunaldientzako erreferente femeninoak sortzea, hori da gure helburu nagusia. AMPEAk 2022ko Arabako Emakumezkoen Talentuaren sarietan izena emateko epea ireki du.
Berdintasunezko etorkizuna sortzen lagundu nahi diguzu?