Emakumearen talentua Araban: Ana García-Serrano

'Ekiteko erronkaren alderik aberasgarrienetako bat zeure buruarengandik ikasten duzuna da. Zure dohainak balioan jartzeko eta indartzeko aukera ematen dizu.'

Ekonomia Zientzietan lizentziatua, Finantza Graduondokoa, MBA eta 25 urteko ibilbidearen ondoren auditoria, aholkularitza eta zuzendaritza sail ezberdinetan, zuzendaritza nagusia barne, egun batean Business Intelligence aurkitu zuen eta bere lan egiteko modua aldatu zuen.


Gerente gisa emaitza hobeak, azkarragoak eta esfortzu txikiagoarekin lortzen zituela jakin zuen, eta berak bezala, enpresen % 85ek ez dutela informazio-sistema automatikorik.

Proiektu horretan murgildu zen, aurkikuntza hori partekatzeko eta BI erraz eta edozein enpresaren eskura bihurtzeko, enpresa txiki eta ertainei hazten laguntzeko teknologia erabiliz; izan ere, enpresaburu gehienek arazo berberak dituzte; kontuan hartu beharreko faktore gehiegi, denbora falta eta zalantzazko ingurunea, eta esperientziaren eta teknologiaren konbinazioak lehiakorragoak egiten ditu gure enpresak.

 

Ana, zer zerbitzu eskaintzen ditu Bikai Globalek? Zer motatako enpresak joaten dira?

Business Intelligence eta kudeaketa-kontrola konbinatzen ditugu. Negozioaren funtsezko elementuak automatikoki eta denbora errealean ebaluatzen dituen informazio-zentro neuralgikoa sortzen dugu.

Datuak bildu, ordenatu eta aztertzen ditugu, gure bezeroek behar duten informazioa izan dezaten, erabakiak denbora errealean eta kalitate-datuetan oinarrituta hartzeko prozesua optimizatzeko.

Gure bezeroen erronkak, beharrak eta helburuak ezagutzen ditugula ziurtatzen dugu, haien neurriko irtenbide bat diseinatzeko.

Datuak hobetzeko ekintza zehatz bihurtzen ditugu.

Sistema horiek zeharkakoak dira, enpresa guztiek dituzte datuak, aktibo bat gehiago dira, lanean jarri besterik ez dute egin behar. ERP bat duten enpresa guztiek izango dute informazio egokia.

Zer da Business Intelligence eta nola lagun diezaioke ETE bati?

Business Intelligence edo Negozio Inteligentzia datuak informazio bihurtzen dituzten metodologia eta baliabideen multzoa da (teknologia, prozesuak, etab.), eta informazioa ezagutza bihurtzen dute erabakiak hartzeko prozesua optimizatzeko.

Gure erakundearentzat lehiakortasun-aldea sortzen duen faktore estrategiko gisa jokatzen du BIk, eta negozio-galdera zehatzei erantzuteko informazio pribilegiatua ematen digu.

ETEetan egunero hartzen ditugu erabakiak, eta askotan intuizioz hartu behar izaten ditugu informazio faltagatik. Horregatik, gure bezeroei Aginte Taula bat ematen diegu, hobetzeko puntuak aurkitzen eta helburuak lortzeko ekintzen eraginkortasuna neurtzen laguntzeko.

Business Intelligence-ren ezarpenak pentsamendu estrategikoa indartzen du ETEetan, bere negozioaren funtsezko elementuak zeintzuk diren deskubritzen du eta enpresa-kultura aldatzea dakar, sail guztien helburuak lerrokatuz.

Datu objektiboekin erabakiak hartzen dituzten enpresek emaitzak hobetzen dituzte.
 

 

Bakarrik zaude proiektu honetan edo norbaitek laguntzen dizu?

Proiektu hau bakarrik hasi nuen, baina taldeak proiektua aberasten duenez, batez ere marketinaren eta produktuaren garapenaren arloan lan egiten duten partnerren ekosistema sortzea lortu dugu.

Bikai BI espezialisten elkarlaneko sare batekoa da, eta sinergia garrantzitsuak sortzen ditu gure artean. Esperientziak eta erronkak partekatzen ditugu, eta horrek aukera ematen digu gure bezeroei erantzun hobeak emateko. Ia ozeano urdin batean ari gara lanean, eta irtenbide mota horrek enpresari dakarkiona zabaltzeko lanak denoi egiten digu mesede.

Gainera, Interim Management Elkarteko kide gara, eta hainbat arlotan laguntzen digu.

Zerk bultzatu zintuen ekintzaile gisa hastera?

Enpresa txiki eta ertainen kudeaketa hobetzeko, ezagutza partekatzeko eta erronka pertsonal bati aurre egiteko aukerarekin lotutako aukera bat aurkitzea.
 

 

Zein izan zen zure erronka nagusia?

Erronka nagusia erabakia hartzea izan zen, horretara jotzea. Behin abiarazita, hurrengo erronka izan zen produktua bezeroan baliozkotzea, entzuteko gaitasuna izatea eta merkatutik jasotzen duzun feedback-era etengabe egokitzea. Hori bereziki zaila izan zen, konfinamenduko hilabeteekin batera gertatu zelako, eta horrek asko zailtzen zuen komunikazioa.

Anak, prozesu horretan zehar, gotorlekuren bat zenuela edo lehendik zeneukana baino gehiago estimatu zenuela jakin zenuen?

Ekiteko erronkaren alderik aberasgarrienetako bat da, zeure buruarengandik ikasten duzuna.

Zure dohainak balioesteko eta indartzeko aukera ematen dizu; nire kasuan, entzuteko eta enpatia aztertzeko gaitasunaren araberakoa da BI ezartzearen arrakasta; ezinbestekoa da nire bezeroen beharretara egokitzea.

Teknologia etengabe aldatzen ari den eta negozio-arazo berriak ia hilero konpontzeko aukera ematen duen sektore batean etengabe ikasteko jarrerari eustea asko gogobetetzen nau pertsonalki.

Eta onena ekintzailetzaren arlo batzuk inoiz gustatuko zitzaizkidala eta orain gozatu egiten dudala ikustea da, kongresu-jauregi batean hitzaldi bat ematea bezala.

Zer aholku emango zenieke belaunaldi berriei? Gaur egun 30 urte baino gutxiago dituzten ekintzaile gazte berriei.

Gustuko dutena egin dezatela, egiten duten guztian pasioa eta iraunkortasuna jar dezatela eta horrekin goza dezatela, eta, noski, behar dituzten laguntza guztiak bila ditzatela.

Ez dezatela amore eman zailtasunen aurrean, eta amets handia egin dezatela, gauza handiak lortzeko modu bakarra haien alde amets egitea eta borrokatzea baita.

Inoiz aurkitu duzu oztoporik ekiteko orduan edo iruzkin negatiborik emakumea izateagatik?

Ez dut inoiz kontrako iruzkinik jaso zentzu honetan.

Nire ibilbide profesionalaren zatirik handiena industria-munduan egin dut, ia erabat gizonez inguratuta, eta ez dut arazorik izan horren inguruan. Hala ere, aurreiritziren batekin topo egin badut, uste dut jarrera profesional batek eta horiek baliozkotzat jotzeari uko egiteak nire ingurukoen ikuspegia aldatzeko balio izan didala.

Denbora atzera bota ahal izango bazenu, zer egingo zenuke, ekitea erabaki zenuenean egin zenuenarekin alderatuta?

Garrantzitsuena bezeroaren beharretan fokua mantentzea da, eta uste dut match producto-problema egiten ematen duzun denbora eta ahalegina ez dela inoiz nahikoa, etengabeko ikaskuntza-prozesu bat da, eta beti gustatuko litzaidake baliabide gehiago eskaintzea.

Eta uste dut zailena animoa mantentzea dela gauzak espero bezala ateratzen ez direnean, eta nire kasuan horrela izan zen pandemiaren ondorioz. Baina zortea izan dut, alde guztietatik laguntza izan dudalako, bai familiakoa bai profesionala, hala nola BIC Araba edo Secot lantaldea eta nire lehen bezeroen baliozkotzea.
 

 

COVID-19ak eragindako pandemiak zer irakatsi dizu ekintzaile lanari buruz eta zer egokitzapen egin behar izan dituzu zure negozioan?

Pandemiak erakutsi dit distantziak ez duela zertan eragozpen izan, kontrakoa baizik.

Gaur egun, lan gehiena online bileren bidez egiten da, eta horrek eraginkorragoak egin gaitu eta gure bezeroei erantzun azkarragoa emateko aukera ematen digu.

Beharbada, egokitzapen garestiena merkataritza-arloan gertatu da, non hitzik gabeko hizkuntza garrantzitsua den.

Uste duzu aurrera egiten ari dela etorkizuneko belaunaldietan emakumezko erreferenteak sortzeko eta ikusarazteko?

Zalantzarik gabe, ezinbestekoa zen arlo horretan lan garrantzitsua egiten ari gara. Horri esker, plazerra da ikustea nerabe gehienek nola uste duten edozein erronkari baldintza berdinetan aurre egin diezaioketela.

Denboran zehar iraganera bidaiatzen badugu, zer kontatuko lidake Ana García-Serranok 7 urterekin?

Harrigarria bada ere, Ana 7 urterekin bulegoetara jolasten ari zen, eta gogoan dut neure burua aske eta bidaiari imajinatzea.

Baina ametsak ez dira inoiz aparkatu behar, beraz, horiek lortzeko lanean jarraituko dut.

 

BAT EGIN AMPEAREN ARABAKO EMAKUMEEN TALENTUAREKIN

Comparte |

WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

También te puede interesar:

entradas relacionadas