KONEKTATZEN….Somos Avocado

“Enpresa hauek nabarmenduko dira: publikoarekin konektatzen dakitenak, beren balio-proposamena emozioz jakinarazten dakitenak eta kontsumitzaileekin harreman sendoak eraikitzen dakitenak”.

 Alazne Ustaran eta Cristina Rey, Somos Avocado estudioko sortzaileak, zeinek branding eta barne diseinu lanak egiten dituen eta bi Anuaria sari irabazi ditu Diseinu Grafikoko 2020ko Sari Nazionalen hogeita zazpigarren edizioan, nortasun korporatiboko programa onenaren eta autosustapeneko lan onenaren kategorietan.

 

Zorionak XXVII Diseinu Grafikoko Sari Nazionalak, Anuarian bi aldiz jaso duzuen aintzatespenagatik. 2020. Autosustapen-lan onenaren eta nortasun korporatiboko programa onenaren hautaketa. Zer aitortzen dute sari nazional horiek? Zer berrikuntza eta balio-ekarpen aurkezten dituzte esparru horretan egiten dituzuen lanek?

Mila esker! Urteko sariek Espainiako diseinu grafikoa aintzatesten dute. Urtero ematen dira, eta epaimahaia diseinatzaile profesionalek eta Espainiako diseinatzaileen elkarte nagusietako ordezkariek osatzen dute; beraz, aintzatespen hori lankideek berek egiteak are balio handiagoa ematen dio. Guretzat, sari hauek gauzak ondo egiten ari garela eta norabide onean goazela berresten dute. Beti da pozgarria zure lana aintzat hartzen eta baloratzen dela ikustea.

Gure ustez, lan horiek epaimahaiaren arreta piztu dute, ez bakarrik haien ebazpen formal eta estetikoagatik, baita bi kasuetan haien garapena sostengatzen duen kontzeptu oso indartsua dagoelako ere. Guk diseinua ikuspegi estrategikotik begiratzen dugu beti, hau da, uste dugu diseinu ona ez dela soilik gai estetiko eta funtzionalen ondorio, baizik eta balio erantsia emango dion garapen kontzeptual eta estrategikoan oinarrituta dagoela.

 

Komunikazio digitalak funtsezko garrantzia hartu du une honetan, merkataritza-arloa iraultza jasaten ari baita, osasun-krisiagatik eta horrek dakartzan mugikortasun-murrizketengatik. Nola lagun diezaguke komunikazio-estrategia on batek hain une kritikoan kokatzen?

Gaur egun, gure audientziekiko komunikazioa kritikoa bihurtu da, funtsezko puntua da, eta gure gaitasunetik bereizteko eta posizionatzeko aukera emango digu. Funtsezkoa da gure bezeroei, hornitzaileei, laguntzaileei eta, azken batean, gure markarekin zerikusia duten kolektibo guztiei gure balio-proposamena jakinaraztea eta helaraztea. Gaur egungo munduan, gure eskura nahi dugun informazio guztia eta gero eta lehia gogorragoa dugun honetan, nabarmenduko diren enpresak beren publikoarekin konektatzen dakitenak, beren balio-proposamena modu emozionalean jakinarazten dakitenak eta kontsumitzaileekin harreman sendoak eraikitzen dakitenak izango dira.

 

Zer gomendio emango zenieke ekintzaile eta enpresaburu horiei, komunikazioa haien merkataritza-tresnarik onena izan dadin? Marka digital profesional eta pertsonal ona ezinbestekoa da gaur egun.

Aspaldidanik ez du zentzurik marka baten garapena planteatzeak, baizik eta ikuspegi digital batetik. Horrek ez du esan nahi offline presentzia hilda dagoenik; aitzitik, marka berri bat sortzeko, rebranding edo restyling bat egiteko, ikuspegi digitalak zero minututik egon behar du. Ez baloratu beharreko gehigarri edo estra gisa, baizik eta markaren beraren esentziarekiko tangentzial gisa. Horrela bakarrik eraiki ditzakegu marka lehiakorrak egungo testuinguruan.

Beren enpresako komunikazioarekin kezkatuta dauden enpresari eta ekintzaile guztiei esango nieke beti beste aldean jartzeko. Pentsa dezatela nola gustatuko litzaiekeen haiek kontsumitzaile gisa hitz egitea, zer esango lieketen espero duten eta zergatik aukeratuko luketen enpresa bat edo bestea. Oso aholku sinplea da, baina nahiko eraginkorra. Jakina, argi izan behar dugu zer helburu lortu nahi ditugun eta zer kanalek lagunduko diguten lehentasunez helburu horiek lortzen; izan ere, asmoa ez da leku guztietan egotea, baizik eta gure estrategiari gehien laguntzen dioten lekuetan.

Ondo komunikatzea ere ezinbestekoa dela esango nieke, ezagutu, aurkitu eta, jakina, eros zaitzaten. Marketinaren, diseinuaren, komunikazioaren eta, batez ere, markaren alde apustu egiteak posizionatzen lagunduko digu, eta epe ertain eta luzera etengabeko lehiakortasun-hobekuntza lortzen.

 

AMPEAren marka berriaren egileak zarete. Arabako Emakume Profesional eta Enpresarien Elkartea, zer ordezkatzen eta transmititzen du diseinu berri honek?

AMPEAren nortasun berriak elkarteak etapa berri honetan dituen erronkei erantzuten die. Emakume ekintzaileak eta enpresariak elkarrekin etorkizunerantz gidatzeko premisaren arabera, identitate berriak elkartearen bilakaera eta aldaketa islatu nahi ditu, baita bazkideak lotzen dituzten loturak balioetsi ere, hala nola emakumeak, pertsonak, profesionalak eta enpresaburuak. Logotipo bat ez ezik, hura lagundu eta osatuko duen unibertso bisual bat ere sortu da: paleta kromatiko modernoago eta gaurkotuago bat, AMPEAren hizkuntza berria hitz egingo duten tipografia korporatibo batzuk, sororitatea transmitituko duen argazki-estilo bat eta marka-sistema indartsu eta bereizgarri bat.